תגיות: pCon, תקשורת, VoIP, סקייפ, SMS, WiMAX, VoB
המסר העיקרי הוא - כניסתן של מתחרות חדשות לשוק הטלקומוניקציה, התפתחויות בתחום ה-VoIP וה- VoB ומגמות נוספות מביאים הוזלה משמעותית בעלויות התקשורת לארגונים.
תקשורת ותקשורת ממוחשבת, הם מרכיבי הוצאה שוטפת שהולכים וגדלים והם תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בחיי הארגון - תקשורת עם סניפים מרוחקים וועידות וידאו ועבודה מהבית, רק מוסיפים להוצאה. לכן, חשוב לחסוך ככל הניתן, בהוצאות אלה.
התרומה של אינטרנט
התקשורת באינטרנט מציעה היום מגוון פתרונות חדשים שיובילו להוזלה משמעותית. ביניהם: תקשורת IP, Triple Play (שירות הכולל בתוכו שלושה שירותים נפרדים: אינטרנט במהירות גבוהה, טלוויזיה וטלפון), HotSpot (או נקודה חמה, מקום בו קיימת גישה אלחוטית לאינטרנט), Wi-Fi ו-WiMAX (או Worldwide Interoperability for Microwave Access), המספק חיבור אלחוטי למרחק של עד 112.6 ק"מ.
האינטרנט מאפשרת היום לספק שירותי טלפון במחיר נמוך ביותר, אם כי משרד התקשורת מטיל עדיין מגבלות המפריעות להוזלה דרמטית, בנימוק שהוזלת מחירים מצד בזק, תקשה על כניסת מתחרים חדשים. גם הפופולריות העולה של ה-VoIP ושל מיזוג (Convergence) הקול, הוידאו והמידע, מובילים להזדמנות לארגונים, להוזלה מתמדת.
מצד שני, משרד התקשורת פועל לקידום התחרות בשוק התקשורת, מעבר לתחרות הקיימת בתקשורת הנייחת, בין בזק, HOT וחברות חדשות שנכנסות לתחום. שר התקשורת, אריאל אטיאס, הודיע כי יוציא מסמך מדיניות למתן רישיונות להפעלת VoIP, במטרה לאפשר לצרכנים ליהנות מאפשרויות טלפוניה נייחת במחירים אטרקטיביים.
בהקשר זה, נזכיר את כניסת HOT ו-012 לשוק ה-VoB. עוד אמורה לצאת לפועל השנה, תוכנית ניוד המספרים, אשר תאפשר לעבור מחברת תקשורת אחת לשנייה ללא שינוי המספר. צעד מסייע נוסף לחסכון, שנקט משרד התקשורת לאחרונה, היה ביטול החיוב על הפנייה אוטומאטית, אם לא הושארה הודעה.
במקביל, שורת מיזוגים משנה את מפת התקשורת: מיזוג גלובקול עם ברק-נטוויז'ן (מקבוצת סלקום). מיזוג אחר, בין בזק בינלאומי לבזקכל יצר גוף חדש השולט ב-65% משוק פתרונות התקשורת העסקיים. גם המיזוג בין קווי זהב ואינטרנט זהב קיבל אישור לאחרונה. המגמה העולה משורת המיזוגים, היא יצירת ספקיות תקשורת שיהיו מסוגלות להציע קשת פתרונות רחבה במקום אחד.
מגמות נוספות
עוד מגמות משמעותיות הן, תופעה של פריחת חברות הייעוץ להוזלה בתקשורת והופעת שרותי תקשורת במיקור חוץ. כמו כן, רואים יותר אנשים שעובדים מהבית ומחפשים אחר פתרונות זולים, איחוד סוגי התקשורת השונים או מציאת מסלול מתאים.
שוק הטלקומוניקציה נמצא במגמת גידול שצפויה להימשך; עד 2010 צפוי גידול בחיבורי הטלפוניה הסלולארית בעולם בכ-1.5 מיליארד דולר, וגידול של כ-84 מיליון קווים בטלפוניה הקווית. השורה התחתונה היא, שעלויות התקשורת יורדות באופן עקבי והן צפויות להמשיך ולרדת בשנים הבאות.
שורה של גורמים כמו VoIP, Skype, SMS, זמינות אינטרנט בכל מקום, התחרות בין הספקים, WiMAX שעומד באופק ויאפשר מרחב גדול יותר של תקשורת אלחוטית, ניידות מספרים, Quadro Play - כל אלה יוזילו את המחירים בהתמדה. המסר העולה הוא, שהתחייבות לזמן ארוך אינה רעיון טוב היום.
הדרכים לחסוך
בדרכים ובגישות שונות ניתן ליצור חסכון משמעותי בעלויות התקשורת לארגון. ביניהם: אימוץ אסטרטגיה חדשה והערכת עלות התקשורת הכוללת, איחוד כל דרישות התקשורת תחת ספקית שירות אחת, בדיקת אפשרות לשימוש ב-VoIP, שילוב של מספר טכניקות ביחד (למשל, אינטרנט ו-VPN, במקום קווים ייעודיים), בקשה של לפחות שלוש הצעות נפרדות מחברות שונות, לא להתחייב לשירותי סלולאר לתקופת ארוכות מידי (לדוגמא לשלוש שנים) ושימוש במיקור חוץ.
בד בבד צריך גם להתחשב בגורמים ובהיבטים נוספים. למשל מההיבט של אמינות השירות (לא תמיד הפתרון הזול ביותר הוא גם אמין מספיק) או לנזקים שעלולים להיגרם לפרודוקטיביות כתוצאה מתשתית לא יעילה מספיק או לאתגרים המיוחדים שב-VoIP (דוגמת נפילות באיכות הקו וסיכוני אבטחה מיוחדים).
לשירותך
אלו הספקים בתחום התקשורת מהם תוכל לקבל פתרונות מגוונים לארגונך: 012 מציעה, בין השאר, את מסלול "אתה קובע כמה תשלם" לאינטרנט לפי חבילות מותאמות אישית; 013 ברק מציעה את "one stop shop": קישור בינלאומי ומקומי לאינטרנט, תשתיות אחסון וניטור קווי הגישה; אקספון (Xfone) מציעה שיחות מוזלות לחו"ל; אדר מציעה ניתוח והוזלת הוצאות תקשורת, תוך גביית תשלום לפי חלק יחסי מההוזלה; אינטגרל מציעה פתרונות לניהול ובקרת התקשורת בארגון; בזק עסקים מציעה את בזקביל עסקי; בזקכל מציעה פתרונות הוזלה לשיחות לרשת סלולארית, באמצעות מתאמים סלולאריים שונים; גלובקול מציעה שרותי תקשורת מנוהלים וכן תקשורת פנים ארצית בקידומת 073 ברשת ה-VoIP; הוט מציעה את "לא דיברת - לא שילמת", ללא עלות אחזקת קו, ואת "דבר חופשי", עד 2,000 דקות שיחה, במחיר 59 ש"ח לחודש ופתרונות מותאמים אישית; BoomeRing Communication מציעה פתרונות חסכון בתחום הסלולאר, בשיחות מקומיות וגם תוך כדי Roaming בחו"ל; Skype (סקייפ), Vonage, JAJAH Web, NetPhone, MSM, Nikkom ועוד מציעות חבילות VoIP שונות; חברות הסלולאר - סלקום, פלאפון, מירס ואורנג', מציעות מסלולים שונים ו"חבילות משתלמות", המותאמות ללקוח, ו/או לפי דקות השיחה המתבצעות בחודש.
חברות ייעוץ מוצעות לעסקים המעוניינים להוזיל הוצאות תקשורת וניהול. לדוגמא: אבי וייס פתרונות תקשורת, חצי-חשבון, סנסקום, Talk4Less.
סיכום
לא כדאי כיום להתחייב בתקשורת לטווח ארוך, שכן צפוי כי כל שנה כמעט, נראה הוזלה משמעותית. לכן מומלץ לעקוב אחר ההתפתחויות - להתעדכן, לעדכן ולחסוך.
התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם איך להוזיל את התקשורת.
גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח - http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp
הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא. http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=811
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
המסר העיקרי הוא - כניסתן של מתחרות חדשות לשוק הטלקומוניקציה, התפתחויות בתחום ה-VoIP וה- VoB ומגמות נוספות מביאים הוזלה משמעותית בעלויות התקשורת לארגונים.
תקשורת ותקשורת ממוחשבת, הם מרכיבי הוצאה שוטפת שהולכים וגדלים והם תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בחיי הארגון - תקשורת עם סניפים מרוחקים וועידות וידאו ועבודה מהבית, רק מוסיפים להוצאה. לכן, חשוב לחסוך ככל הניתן, בהוצאות אלה.
התרומה של אינטרנט
התקשורת באינטרנט מציעה היום מגוון פתרונות חדשים שיובילו להוזלה משמעותית. ביניהם: תקשורת IP, Triple Play (שירות הכולל בתוכו שלושה שירותים נפרדים: אינטרנט במהירות גבוהה, טלוויזיה וטלפון), HotSpot (או נקודה חמה, מקום בו קיימת גישה אלחוטית לאינטרנט), Wi-Fi ו-WiMAX (או Worldwide Interoperability for Microwave Access), המספק חיבור אלחוטי למרחק של עד 112.6 ק"מ.
האינטרנט מאפשרת היום לספק שירותי טלפון במחיר נמוך ביותר, אם כי משרד התקשורת מטיל עדיין מגבלות המפריעות להוזלה דרמטית, בנימוק שהוזלת מחירים מצד בזק, תקשה על כניסת מתחרים חדשים. גם הפופולריות העולה של ה-VoIP ושל מיזוג (Convergence) הקול, הוידאו והמידע, מובילים להזדמנות לארגונים, להוזלה מתמדת.
מצד שני, משרד התקשורת פועל לקידום התחרות בשוק התקשורת, מעבר לתחרות הקיימת בתקשורת הנייחת, בין בזק, HOT וחברות חדשות שנכנסות לתחום. שר התקשורת, אריאל אטיאס, הודיע כי יוציא מסמך מדיניות למתן רישיונות להפעלת VoIP, במטרה לאפשר לצרכנים ליהנות מאפשרויות טלפוניה נייחת במחירים אטרקטיביים.
בהקשר זה, נזכיר את כניסת HOT ו-012 לשוק ה-VoB. עוד אמורה לצאת לפועל השנה, תוכנית ניוד המספרים, אשר תאפשר לעבור מחברת תקשורת אחת לשנייה ללא שינוי המספר. צעד מסייע נוסף לחסכון, שנקט משרד התקשורת לאחרונה, היה ביטול החיוב על הפנייה אוטומאטית, אם לא הושארה הודעה.
במקביל, שורת מיזוגים משנה את מפת התקשורת: מיזוג גלובקול עם ברק-נטוויז'ן (מקבוצת סלקום). מיזוג אחר, בין בזק בינלאומי לבזקכל יצר גוף חדש השולט ב-65% משוק פתרונות התקשורת העסקיים. גם המיזוג בין קווי זהב ואינטרנט זהב קיבל אישור לאחרונה. המגמה העולה משורת המיזוגים, היא יצירת ספקיות תקשורת שיהיו מסוגלות להציע קשת פתרונות רחבה במקום אחד.
מגמות נוספות
עוד מגמות משמעותיות הן, תופעה של פריחת חברות הייעוץ להוזלה בתקשורת והופעת שרותי תקשורת במיקור חוץ. כמו כן, רואים יותר אנשים שעובדים מהבית ומחפשים אחר פתרונות זולים, איחוד סוגי התקשורת השונים או מציאת מסלול מתאים.
שוק הטלקומוניקציה נמצא במגמת גידול שצפויה להימשך; עד 2010 צפוי גידול בחיבורי הטלפוניה הסלולארית בעולם בכ-1.5 מיליארד דולר, וגידול של כ-84 מיליון קווים בטלפוניה הקווית. השורה התחתונה היא, שעלויות התקשורת יורדות באופן עקבי והן צפויות להמשיך ולרדת בשנים הבאות.
שורה של גורמים כמו VoIP, Skype, SMS, זמינות אינטרנט בכל מקום, התחרות בין הספקים, WiMAX שעומד באופק ויאפשר מרחב גדול יותר של תקשורת אלחוטית, ניידות מספרים, Quadro Play - כל אלה יוזילו את המחירים בהתמדה. המסר העולה הוא, שהתחייבות לזמן ארוך אינה רעיון טוב היום.
הדרכים לחסוך
בדרכים ובגישות שונות ניתן ליצור חסכון משמעותי בעלויות התקשורת לארגון. ביניהם: אימוץ אסטרטגיה חדשה והערכת עלות התקשורת הכוללת, איחוד כל דרישות התקשורת תחת ספקית שירות אחת, בדיקת אפשרות לשימוש ב-VoIP, שילוב של מספר טכניקות ביחד (למשל, אינטרנט ו-VPN, במקום קווים ייעודיים), בקשה של לפחות שלוש הצעות נפרדות מחברות שונות, לא להתחייב לשירותי סלולאר לתקופת ארוכות מידי (לדוגמא לשלוש שנים) ושימוש במיקור חוץ.
בד בבד צריך גם להתחשב בגורמים ובהיבטים נוספים. למשל מההיבט של אמינות השירות (לא תמיד הפתרון הזול ביותר הוא גם אמין מספיק) או לנזקים שעלולים להיגרם לפרודוקטיביות כתוצאה מתשתית לא יעילה מספיק או לאתגרים המיוחדים שב-VoIP (דוגמת נפילות באיכות הקו וסיכוני אבטחה מיוחדים).
לשירותך
אלו הספקים בתחום התקשורת מהם תוכל לקבל פתרונות מגוונים לארגונך: 012 מציעה, בין השאר, את מסלול "אתה קובע כמה תשלם" לאינטרנט לפי חבילות מותאמות אישית; 013 ברק מציעה את "one stop shop": קישור בינלאומי ומקומי לאינטרנט, תשתיות אחסון וניטור קווי הגישה; אקספון (Xfone) מציעה שיחות מוזלות לחו"ל; אדר מציעה ניתוח והוזלת הוצאות תקשורת, תוך גביית תשלום לפי חלק יחסי מההוזלה; אינטגרל מציעה פתרונות לניהול ובקרת התקשורת בארגון; בזק עסקים מציעה את בזקביל עסקי; בזקכל מציעה פתרונות הוזלה לשיחות לרשת סלולארית, באמצעות מתאמים סלולאריים שונים; גלובקול מציעה שרותי תקשורת מנוהלים וכן תקשורת פנים ארצית בקידומת 073 ברשת ה-VoIP; הוט מציעה את "לא דיברת - לא שילמת", ללא עלות אחזקת קו, ואת "דבר חופשי", עד 2,000 דקות שיחה, במחיר 59 ש"ח לחודש ופתרונות מותאמים אישית; BoomeRing Communication מציעה פתרונות חסכון בתחום הסלולאר, בשיחות מקומיות וגם תוך כדי Roaming בחו"ל; Skype (סקייפ), Vonage, JAJAH Web, NetPhone, MSM, Nikkom ועוד מציעות חבילות VoIP שונות; חברות הסלולאר - סלקום, פלאפון, מירס ואורנג', מציעות מסלולים שונים ו"חבילות משתלמות", המותאמות ללקוח, ו/או לפי דקות השיחה המתבצעות בחודש.
חברות ייעוץ מוצעות לעסקים המעוניינים להוזיל הוצאות תקשורת וניהול. לדוגמא: אבי וייס פתרונות תקשורת, חצי-חשבון, סנסקום, Talk4Less.
סיכום
לא כדאי כיום להתחייב בתקשורת לטווח ארוך, שכן צפוי כי כל שנה כמעט, נראה הוזלה משמעותית. לכן מומלץ לעקוב אחר ההתפתחויות - להתעדכן, לעדכן ולחסוך.
התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם איך להוזיל את התקשורת.
גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח - http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp
הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא. http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=811
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.